CASE – VISUEL FORMIDLING

 

Enemærke & Petersen er en virksomhed med mange forskellige fagligheder og det er ikke alle vores medarbejdere der har tålmodighed til at sidde en hel dag og se på PowerPoints. Mie formår at supplere vores undervisning med humoristiske pointer, der rammer skurvognstonen og ikke hægter folk af. Tvært imod kappes folk om at dele deres erfaringer og historier for at få dem foreviget.

Rasmus Karkov, Relations- og markedschef, Enemærke & Petersen

ENEMÆRKE & PETERSEN

Et præcist budskab som rammer på tværs af faggrupper

Da Enemærke & Petersen skulle formidle deres model for en god arbejdskultur, vidste de godt at ledelsens hjemmelavede illustration i PowerPoint ikke ville få et liv i medarbejdernes hverdag.

De havde brug for at formidle modellen på en måde, så budskaberne blev konkrete og til at huske – på tværs af de faggrupper som har deres gang på en stor byggeplads.

Fra kedelig powerpoint til levende fortælling

Samarbejdet med en visuel facilitator resulterede i en levende og humoristisk tegneseriefortælling.

Den løsrevne argumentation blev genformuleret som korte sammenhængenede tekstbidder. Hovedpointerne blev understøttet af kompositionen og en række billedmotiver der sætter kontekst på teksten – med et glimt i øjet.

Sammen gør teksten og tegningerne det tydeligt, hvilken adfærd Enemærke & Petersen ønsker hos medarbejderne. Visualiseringen er brugt som PowerPoint og trykt som plakater, der er hængt op i skurvogne ude hos medarbejderne for at minde dem om budskaberne i det daglige arbejde.

Hvor bruger vi visuel facilitering?

Du er nysgerrig. Selvfølgelig er du det.

Hvad er det for virksomheder som får hjælp af en visuel facilitator. Og til hvad helt præcist? 

Læs vores cases og få ideer til hvordan du kan bruge visuel facilitering til at styrke din tænkning og kommunikation. 

Kontakt MIE NØRGAARD

Drop snakkemøderne – kom hurtig og effektivt i gang!

Kontakt MIE NØRGAARD og få hjælp til din visuelle procesfacilitering.

Vi laver procesfacilitering for både danske og internationale virksomheder – ofte indenfor områder som byggeri, strategi & innovation og international forskning.